Site Loader

 

پنجمین دوره همایش فرهنگی عاشورایی اشکواره حسینی فراخوان نخستین بخش رسانه‌ای اشکواره حسینی را منتشر کرد.

کانون فرهنگی محبین آل طه آمل با حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیرخانه بخش رسانه اشکواره فرهنگی هنری حسینی برگزار می کند .

همایش فرهنگی هنری «اشکواره حسینی» که برای پنجمین سال پیاپی به میزبانی آمل برگزار می‌شود، امسال همانند سال گذشته با نظر شورای سیاستگذاری این رویداد فرهنگی و آیینی برای تولید و جذب آثار رسانه‌ای با محورین فرهنگ محرم و عاشورا تولیدات رسانه‌ای مرتبط با آیین‌های محرم در فرهنگ مازندران را گردآوری و داوری می‌کند.

این بخش به منظور شناسایی، ارزیابی، قدردانی و گردآوری آثار و محتوای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای در حوزه عاشورا، محرم و شهدای مدافع حرم مازندران در نظر گرفته شده تا فرهنگ و آیین‌های عاشورایی این استان برای نخستین بار از نگاه فعالان رسانه‌ای در یک رویداد تخصصی رسانه‌ای گردآوری و رصد شود.

فعالان رسانه‌ای می‌توانند در رشته‌های تیتر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت حداکثر چهار اثر را که در بازه زمانی یکم فروردین 1400 تا 10 شهریور 1401 تولید شده باشد ، در چهار بخش اصلی «سبک زندگی عاشورایی»، «آداب و آیین‌های مردم مازندران در ماه محرم»، «دیدگاه‌های نو به حوزه عاشورا و محرم» و «جلوه‌های فرهنگ عاشورایی در دوران کرونا» ‏و بخش ویژه «شهدای مدافع حرم مازندران» در این رویداد شرکت دهند.

شرکت فعالان رسانه‌ای سایر استان‌ها و رسانه‌های سراسری نیز در صورتی که آثاری مرتبط با آیین‌ها و فرهنگ محرم در مازندران یا شهدای مدافع حرم این استان داشته باشند مجاز است ، اما امکان دریافت آثار تولید شده مربوط به آیین‌های عاشورایی سایر استان‌ها وجود ندارد ضمن این که در دو بخش «دیدگاه‌های نو به حوزه عاشورا و محرم» و «جلوه‌های فرهنگ عاشورایی در اربعین حسینی» نیز فقط آثار اصحاب رسانه ساکن یا متولد مازندران دریافت می‌شود.

آثار تولیدی شرکت‌کنندگان باید در یکی از رسانه‌های مکتوب و مجازی دارای مجوز منتشر شده باشد و 17 شهریور آخرین مهلت فرستادن آثار به دبیرخانه است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به صورت فایل PDF از صفحه کامل اثر منتشر شده در رسانه به آدرس ایمیل ‏rasaneh.ashkvare@gmail.com‏ به دبیرخانه جشنواره ‏بفرستند. ضمناً اطلاعات فردی شرکت‌کننده در فایل ‏Word‏ شامل نام ونام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه، آدرس ایمیل به ‏همراه یک قطعه عکس باید همراه با نسخه اثر باشد.

با نظر هیأت داوران که از سه چهره شاخص عرصه رسانه کشور تشکیل خواهد شد در نهایت به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب 12میلیون ریال ، 10 میلیون ریال  و 800 هزار تومان اهدا خواهد شد که برگزیدگان در مراسم اختتامیه همایش فرهنگی اشکواره حسینی همراه با سایر بخش‌های این رویداد معرفی می‌شوند.

بر اساس فراخوان منتشر شده آثاری که نام و نام خانوادگی شرکت‌کننده در آن‌ها قید نشده است باید همراه با تأییدیه مالکیت معنوی اثر از سوی مدیرمسئول رسانه به دبیرخانه ‏فرستاده شود.‏

همچنین آثار خارج از موضوعات این رویداد پذیرفته نمی‌شود و تایید دریافت اثر به ایمیل شرکت کننده فرستاده خواهد شد.

پنجمین همایش فرهنگی عاشورایی اشکواره حسینی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به میزبانی شهرستان آمل در رشته‌های نمایش، عکس،  داستان کوتاه ، سرود و رسانه برگزار می‌شود.

Post Author: Admin2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *