Site Loader

پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی از ۲۸ شهریور ماه لغایت ۷ مهر ماه همزمان با ۲۱ صفر به میزبانی شهرستان آمل در هفت بخش رسانه، نمایش خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه در مجتمع‌های فرهنگی وهنری، نگارخانه‌ها و اماکن زیارتی شهرستان آمل برگزار می‌شود.

مهدی نصراله‌زاده دبیر بخش نمایش پنجمین اشکواره حسینی آمل در گفت‌و‌گو با ایکنا از مازندران، از ارسال ۱۷ اثر به دبیرخانه بخش نمایشی پنجمین اشکواره حسینی خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار از زمان فراخوان به دبیر خانه بخش نمایشی اشکواره حسینی تا ۲۰ شهریور اعلام شد، که پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اشکواره، آثار رسیده از سوی شورای سیاست گذاری اشکواره به عنوان هئیت انتخاب، بررسی و در نهایت شش اثر از شهرستان های نکا، چالوس، آمل ، قائم شهر، نور و محمودآباد به بخش رقابتی و دو اثر از شهرستان های نکا و نور به بخش دیدگاه نو که غیر رقابتی هست راه پیدا کردند.

وی افزود: نمایش‌های «باز مانده» از نکا به کارگردانی مبین ذبیحی‌نژاد، «ساعت حرکت» از چالوس به کارگردانی اشرف السادات غریب مازندرانی، «زیر طاق آفتاب» از آمل به کارگردانی مژگان نوروزی، «عتیقه» به کارگردانی سید اسماعیل حسینی از قائم شهر، «نَقل نُقل» از نور به کارگردانی رها شکوهی و «هفتمین سفر» از  محمود آباد به کارگردانی شکیلا شایگان  به بخش رقابتی این اشکواره راه پیدا کردند.

دبیر بخش نمایش پنجمین اشکواره حسینی به پذیرفته شدگان در بخش دیدگاه نو اشاره کرد و تصریح کرد: در بخش دیدگاه نو که غیر رقابتی است، نمایش های «علم بهتر است یا ثروت» به کارگردانی غلام رضا بامتی طوسی از نکا و «اینجا جای من نیست» محمد مهدی شریف پور از  ایزدشهر، در این اشکواره  حضور پیدا کردند.

نصراله زاده با ارایه این مطلب که نمایش های پذیرفته شده در اشکواره از ۳۱ شهریور ماه به مدت ۳ روز در سطح شهرستان آمل به اجرا  در می‌آید. اظهارکرد: در طول این سه روز هر نمایش دو اجرا خواهد داشت که یک اجرا با حضور هئیت داوران و یک اجرا برای عموم خواهد بود.

وی در پایان گفت: از برترین‌های این دوره از بخش نمایشی اشکواره در مراسم اختتامیه با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای نقدی تجلیل به عمل خواهد آمد.

Post Author: Admin2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *