Site Loader

تبیین حوادث عاشورا با ابزارهای فرهنگ و هنر اتفاق مهمی است

استاندار مازندران در آئین اختتامیه پنجمین اشکواره حسینی آمل گفت: تبیین حوادث عاشورا با استفاده از ابزارهای فرهنگ و هنر در کنار سایر روش‌های تبلیغی اتفاق مهمی است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

به گزارش ایکنا از مازندران، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در آئین اختتامیه پنجمین اشکواره حسینی که با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنی چند از مسئولان استانی و شهری و هنرمندان صاحب آثار این همایش در سالن آمفی تئاتر دانشگاه شمال آمل برگزار شد گفت: حفظ و نگهداری از ارزش ها و مسیر والای عاشورایی توسط هنرمندانی که قدم در این عرصه نهادند، بسیار متعالی است.
وی افزود: این مهم در عصر نابرابری اطلاعات ارزش بالایی داشته و ما قدردان زحمات همه هنرمندان هستیم.
وی ادامه داد: جهان معاصر با انفجار اطلاعات مواجه بوده و باید هوشمندانه در این عرصه گام بگذاریم، حسینی پور تصریح کرد: تبیین حوادث عاشورا با بکارگیری ابزارهای فرهنگ و هنر در کنار سایر روش های تبلیغی اتفاق مهمی است و باید توجه ویژه ای به آن شود.
استاندار مازندران با ارایه این مطلب که مسیر خط سرخ حسینی را باید با ابزار فرهنگ و هنر برای جهانیان تبیین کنیم. خاطرنشان کرد: امسال توفیق یافتم در مسیر اربعین حضور یابم و در این راه جلوه هایی واقعی از هنر را مشاهده کردم که جوانان ایرانی، هندی، پاکستانی و کشورهای اروپایی با گونه های متفاوت فریاد اباعبدالله را سر دادند.
وی با بیان اینکه در کارهای هنری و ادبی ایجاد گفتار مشترک مهم است، افزود: بعد از پندار و گفتار، نیازمند یک رفتار مشترک هستیم‌.
وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که انقلاب اسلامی به عمل آورد این بود که توانست مسیری را ایجاد کند که تمام هنرمندان دنیا بتوانند در یک فضای آرام، خلق هنر کنند.
استاندار مازندران در پایان اظهار کرد: هنرمندان شخصیت حاج قاسم سلیمانی را با زبان هنر به نوعی بیان کردند که با هیچ ابزاری میسر نبود و این مساله نقش ارزشمند هنر را نمایان‌ می کند.

در پایان این آئین با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و مسئولان استانی و شهری مازندران از برترین های این اشکواره در بخش های هفت گانه رسانه، نمایش خیابانی، سرود، نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است که ۳ هزار و ۵۷۰ اثر از یک هزار و ۱۳۷ هنرمند داخلی و خارجی در ۷ بخش این رویداد مهم با هم به رقابت پرداختند. آثار از سراسر کشور، فراملی، منطقه‌ای و آثار به دبیرخانه اشکواره ارسال شد و حدود ۹ هزار هنرمند بیش از ۲۰ هزار اثر خود را در طول پنج دوره اشکواره حسینی ارائه کردند.

Post Author: Admin2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *