Site Loader

سرپرست فرمانداری ویژه آمل گفت: باید همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی که با رویکرد فاخر ملی فعالیت دارد در تقویم فرهنگی مازندران گنجانده شود.

لزوم گنجاندن همایش ملی اشکواره حسینی در تقویم فرهنگی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ذات الله زارعی عصر امروز در نشست تصمیماتی با دبیران بخش ها و اعضای شورای تصمیم گیری ششمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری اشکواره حسنی، اظهار کرد: آمل شهری بزرگ در حوزه، دین، مذهب، فرهنگ، علم و اندیشه است و باید بیشتر از گذشته شاهد برگزاری رویدادها و جشنواره های دینی و مذهبی در دیار عالمان و فرهیختکان باشیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری ششمین اشکواره حسینی با رویکرد ملی کار بسیار بزرگ و ارزشمند است، افزود: با توجه به ارسال آثار و شرکت گروه های مختلف هنری و فرهنگی از سراسر کشور و حتی فراتر از مرزها از کشورهای دیگر لازم است همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی میزبان شایسته ای برای مهمانان داخلی و خارجی باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با تأکید بر اینکه پس از برنامه های هفته دولت، با نشست تصمیماتی مدیران کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه کربلا و دیگر دستگاه های مازندران برای برگزاری هرچه با شکوه تر اشکواره حسینی تلاش می شود، تصریح کرد: باید این رویداد ملی فرهنگی و هنری در تقویم فرهنگی مازندران گنجانده شود.

عضو شورای تصمیم گیری ششمین همایش ملی فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در این نشست، اظهار کرد: این رویداد مهم در پنج دوره گذشته توانسته تجربیات ارزشمند و مفید را به دست آورد و امسال در گام ششم سعی داریم با رویکرد ملی و فراملی وارد میدان شویم.

حسین جوادی افزود: واقعا برگزاری همایش فرهنگی و مذهبی با رویکرد امام حسین(ع)، قیام عاشورا، شهدای مدافع حرم و اهل بیت در این شهرستان خالی بود و این اشکواره با گردهم آوردن هنرمندان 7 رشته هنری جذاب و پرمخاطب توانسته در یک بازه زمانی محدود بیشترین بازخورد را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه اشکواره حسنی در گام نخست استانی برگزار شد ولی در تجربیات دیگر به صورت منطقه ای، فرامنطقه ای و ملی آثار فاخر و ارزشی داشته است، تصریح کرد: حتی سال گذشته با نگاه فراملی و بین المللی آثار از 6 کشور دنیا همانند ایتالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، امارات و ترکیه راهی دبیرخانه جشنواره شد.

ارسال بیش از ۶۰ هزار قطعه ادبی و شعر به اشکواره حسینی

جوادی با بیان اینکه باید ضعف رسانه ای در اشکواره حسینی برطرف شود، خاطرنشان کرد: استقبال هنرمندان در این همایش به گونه ای بود که تنها در بخش شعر بیش از ۶۰ هزار قطعه ادبی و شعر از شاعران بزرگ و نام آشنای کشور با مطالعه ژرف در زندگی نامه شهدای مدافع حرم، اهل بیت و شهدای جنگ تحمیلی سروده شده و در حوزه منطقه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه شعر اساسی ترین و مهمترین ابزار برای قوام و دوام مملکت ها و مانع انحلال آنها است، بیان کرد: متأسفانه در موضوعات مهم اشکواره حسینی نتوانستیم تبیین وسیع داشته باشیم.

جوادی با اشاره به اینکه لازم است تا آثار برگزیده، شعرها، عکس ها و اثرهای فاخر هر دوره از جشنواره به صورت کتاب گردآوری و چاپ شود، گفت: در زمینه عکس و شعر هم آثار بسیار احساساتی و اثرگذذار از اهل بیت و شهدا ارائه می شود که باعث فخر و مباهات است.

وی با بیان اثر یک اثر نمایشی با نام و یاد سردار حاج قاسم سلیمانی از شهرستان اهواز، ادامه داد: نمایش های برگزیده هم در مکان های پرتردد شهرهای مازندران برای استفاده عموم مردم به اجرا در می آید.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در پنجمین اشکواره حسینی که سال گذشته برگزار شد هنرمندان از ۲۹ استان کشور شرکت داشتند و برای مراسم اختتامیه ششمین همایش ملی فرهنگی مذهبی اشکواره حسینی که در دهه سوم شهریور امسال برنامه ریزی شد، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهوری دعوت شدند.

Post Author: سمانه قلی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *