Site Loader

بیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی با اشاره به حضور هنرمندان پنج کشور در این رویداد فرهنگی، گفت: بیش از ۳ هزار اثر هنری در ۶ بخش وارد دور نهایی اشکواره حسینی شدند.

ارسال ۳ هزار اثر از ۵ کشور به دبیرخانه اشکواره ملی حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی عصر امروز کار خود را در گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم(ع) آغاز کرد.

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در این مراسم اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار اثر فرهنگی، هنری و مذهبی از پنج کشور به دبیرخانه این رویداد مهم ملی ارسال شد.

امید خزر با اعلام اینکه هنرمندان و صاحبان آثار کشورهای ایران، سوریه، عراق، افغانستان و ترکیه به اشکواره حسینی اثر ارسال کردند، افزود: در مجموع تعداد ۳ هزار و ۷۸ اثر در شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک و نوجوان و داستان کوتاه به دبیرخانه اشکواره در شهرستان آمل ارسال شد.

وی با اعلام ارسال آثار بیش از یک هزار هنرمند و فعال فرهنگی و هنری در مدت چهار ماه به دبیرخانه اشکواره حسینی، بیان کرد: بیشترین تعداد آثار دریافتی به بخش عکس با ارسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ اثر از ۲۷۸ عکاس بر می گردد و بخش های شعر، کودک و نوجوان و داستان کوتاه رتبه های بعدی بیشترین ارسال آثار را به خود اختصاص دادند.

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی با تأکید بر اینکه آثار ارسالی در موضوع محوری امام حسین(ع)، نهضت عاشورا و مدافعان حرم ارسال شد، خاطرنشان کرد: اشکواره حسینی از ۱۶ تا ۲۷ شهریور با اجرای نمایش خیابانی، محافل شعر و ادب، نکایشگاه عکس و داستان سرایی برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه امروزه زبان هنر می تواند در انتقال مفاهیم و ارزش های دینی و مذهبی بسیار اثرگذار باشد، گفت: اشکواره حسینی ابتدا با رویکرد استانی کار خود را آغاز کرده و پس از آن با نگاه منطقه ای و فرااستانی وارد دور جدیدی از تجربه خود در ششمین دوره شده است.

خزر گفت: در پنج دوره گذشته اشکواره حسینی تعداد ۲ هزار هنرمندان با ارسال ۲۰ هزار اثر مشارکت سازنده و کارآمد داشتند.

به گزارش فارس، دکلمه خوانی السا یزدانیان نوجوان خوش زبان آملی، شعرخوانی آیینی و حسینی از دیگر برنامه های آئین افتتاحیه ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی بود.

نمایش خیابانی پایان در شروع نقطه صفر از شهرستان قائمشهر با موضوع نهضت عاشورایی و دفاع مقدس هم با استقبال پرشور مخاطبان همراه بود.

نویسنده نمایش خیابانی پایان در شروع نقطه صفر سید علی موسویان بوده است و سید اسماعیل حسینی به عنوان کارگردان، حدیث خلیل پور به عنوان دستیار کارگردان و یاسر نامور، سید اسماعیل حسینی و جواد ابراهیمی به عنوان بازیگران این اثر هنری بودند.

Post Author: سمانه قلی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *