Site Loader

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مراسم پایانی چهارمین همایش فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در شامگاه شنبه 17 مهر ماه در سالن همایش‌های دانشگاه شمال آمل با حضور برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد، داوران و جمعی از مسئولان استان مازندران و شهرستان آمل برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی تجلیل شدند.

چهارمین دوره اشکواره حسینی به همت کانون فرهنگی محبین آل طه آمل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‏آمل برپا شد و طبق اعلام دبیرخانه این رویداد در این دوره  بیش از ۳ هزار هنرمند با ۶ هزار ۷۰۰ اثر در ‏شش بخش فیلم، رسانه، ادبیات، شعر، تئاتر، سرود آثار خود را به این اشکواره ارسال کردند.

همچنین ‏آثاری از هنرمندان ۶ کشور فرانسه، ایتالیا، آفریقا جنوبی، ترکیه و یمن نیز به دبیرخانه این اشکواره ‏ارسال شده بود.

در بخش یادداشت و سرمقاله “وحید حاج سعیدی”  روزنامه نگار گلستانی با  اثری با عنوان “جایگاه فرهنگ حسینی در مقابله با ولنگاری فرهنگی در جامعه” از روزنامه کرانه شمال رتبه دوم را از آن خود کرد؛ همچنین وی موفق به کسب رتبه سوم در بخش داستان کوتاه این رویداد فرهنگی شد.

در بخش تئاتر خیابانی نیز نمایش “نقل باروت” به نویسندگی “بهمن ولیان” و کارگردانی “سید حسن حسینی نژاد” به عنوان نماینده ی استان گلستان در این دوره از اشکواره  حضور داشت و با آثاری از استان های مازندران، گیلان و تهران به رقابت پرداخت.

با اعلام هیات داوران بخش تئاتر خیابانی؛ جایزه نمایشنامه نویسی و بازیگر مرد برگزیده به ” بهمن ولیان” اهدا شد. همچنین از “سید حسن حسینی نژاد” به عنوان کارگردان نمایش “نقل باروت” تقدیر بعمل آمد.

Post Author: Admin2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *