Site Loader

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به جایگاه مناسب این اشکواره در استان‌های شمالی تاکید کرد: امسال بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ اثر فرستاده شد این امر نشان می دهد که این جشنواره، جایگاه ملی دارد.

وی با بیان اینکه، گستره ملی و بین‌المللی این اشکواره و تلاش بدون چشمداشت عوامل این برنامه نشان می‌دهد که تاثیرگذاری عاشورا و فرهنگ حسینی در حوزه فرهنگ و هنر غیرقابل انکار است، یادآور شد: ترویج فرهنگ عاشورا در شعر به مانند آثار محتشم کاشانی و فیلم روز واقعه، سمفونی انتطامی در جهت فرهنگ عاشورایی در این راستا جلوه گر است. امیدواریم این اشکواره مصادقی شاخص برای کشور شود و آثاری که به دبیرخانه ارسال شد از دل آن چند اثر تأثیرگذار انتخاب و به جهت انتقال مفاهیم عاشورا مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، روسای بسیج رسانه و بسیج هنرمندان استان مازندران، بازیگران سینما و تلویزیون، اعضای شورای اسلامی شهر آمل و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند بیش از ۵۰ برگزیده این جشنواره در دوره چهارم تجلیل شدند.

براساس اعلام دبیرخانه چهارمین دوره اشکواره حسینی، بیش از ۳ هزار هنرمند در ۶ هزار ۷۰۰ اثر در شش بخش فیلم، رسانه، ادبیات، شعر، تئاتر، سرود آثار خود را به این اشکواره ارسال کرده اند. همچنین آثاری از هنرمندان شش کشور فرانسه، ایتالیا، آفریقا جنوبی، ترکیه و یمن نیز به دبیرخانه این اشکواره ارسال شده است.

 

Post Author: Admin2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *